Eind september vond in Cap Esterel het jaarlijks congres van de 320 Axial-carrossiers en van de 95 Best Repair-leden plaats. Samen vierden ze het dertigjarig bestaan van Axial. Voorzitter Philippe Herran maakte van de gelegenheid gebruik om enkele nieuwigheden van formaat aan te kondigen. Het doel? Vooruitlopen op de vraag van morgen om het grootste onafhankelijke carrosserienetwerk te blijven.

App om carrossiers te vinden

De marktvereisten evolueren voortdurend en klanten willen snel een hersteller vinden, liefst in de buurt. Daarom zet Axial in op een gloednieuwe mobiele app onder de naam Axial Go. Deze kersverse tool vertelt waar de dichtstbijzijnde Axial-carrosserie ligt en stippelt de route uit voor de chauffeurs. Dat kan bijvoorbeeld erg handig zijn bij een ongeval. “Op termijn kunnen de carrossiers van het netwerk hun eigen datasheet personaliseren en onder meer hun promoties van het moment erop vermelden. De autobestuurder kan alvast een foto van de schade zenden, zodat de hersteller al een eerste bestek kan opmaken”, stelt Philippe Herran.

Een dergelijke app zal binnenkort ook uitgewerkt worden voor het Best Repair-netwerk.

30 jaar Axial

Strategisch partnerschap voor onderdelen

In het kader van de energietransitiewet, die verplicht hergebruikte onderdelen voor te stellen in de herstelbestekken, ging Axial een partnerschap aan met de specialist in tweedehandsonderdelen Careco. Deze sloper beschikt over een voorraad van zowat 20 miljoen tweedehandsstukken. Dankzij deze overeenkomst kunnen de carrossiers van het Axial-netwerk dus altijd rekenen op voldoende stock. 

AXIAL 30 jaar

30 jaar Axial, in het teken van digitale ontwikkeling, diversifiëring en partnerships.

Sterkere marges door diversifiëring en mechanisch onderhoud

Nog een interessant partnerschap werd afgesloten met Club Auto Conseil, het netwerk van de Flauraud-groep dat wagens van alle merken onderhoudt en herstelt. Een twaalftal Axial-leden maakt er al deel van uit, om zo de activiteiten te diversifiëren. “Het belang van deze toenadering ligt voor de hand. In plaats van ons te storten op een activiteit die per definitie niet tot onze kernberoep behoort, kunnen we beter steunen op een partner met erkende logistieke capaciteiten, de nodige informaticatools en technische info, en met een eigen commercieel en marketingnetwerk!”, besluit Philippe Herran.

30 jaar Axial

Axial is duidelijk op de goede weg en wil deze blijven volgen … Naast deze toenaderingen en innovaties blijft het haar filosofie trouw om partnerships met andere marktspelers te smeden en zo ervaring te bundelen, zonder daarom het eigen DNA te verloochenen.

Axial is duidelijk op de goede weg en wil deze blijven volgen … Naast deze toenaderingen en innovaties blijft het haar filosofie trouw om partnerships met andere marktspelers te smeden en zo ervaring te bundelen, zonder daarom het eigen DNA te verloochenen.

30 jaar Axial, in het teken van digitale ontwikkeling, diversifiëring en partnerships.