Elis is in Europa en Latijns-Amerika marktleider in verhuur en onderhoud van werkkledij en uitrusting rond hygiëne en welzijn op de werkvloer (sanitair materiaal, matten, waterfonteinen en koffiemachines). Voor de Belgische dochter van deze internationale groep zijn betrouwbare partners erg belangrijk. Precies wat de leden van het Axial-netwerk zijn.

Elis, dat zijn 21.000 medewerkers in 13 landen. In België stelt dit bedrijf, dat diensten aan andere bedrijven verleent, 280 mensen te werk in vijf dienstencentra. Naast de bestelwagens maakt het gebruik van 50 bedrijfswagens met operationele leasing. In dat kader werkt Elis samen met de carrosserieën van het Axial-netwerk.

Altijd en overal efficiënt

Dat het netwerk geografisch sterk gespreid is beschouwt Elis als een groot pluspunt. Zoals Finance Manager Frédéric Fau zelf zegt:

 “We blijven met Axial werken, omdat dit netwerk vestigingen heeft in heel het land en natuurlijk ook omdat het diensten van goede kwaliteit levert.” 

Die efficiëntie beaamt ook Managing Director Mark Beerts. “We hadden onlangs een schadegeval en dat is heel goed verlopen. Ik werd gebeld om de afspraak te bevestigen. De Axial-carrosserie heeft ook contact opgenomen met de verzekering en bijkomende inlichtingen gevraagd om de herstelling sneller te kunnen doen. Daarna kreeg ik nog een telefoon voor de vervangwagen.” En hij voegt eraan toe dat hij erg onder de indruk is van de service, de communicatie en het geleverde werk: “Mijn wagen was kraaknet en ik kreeg alles wat erin zat in perfecte staat terug. Niets ontbrak.”

Elis

Elis

Het vertrouwen

“De service vond ik echt top”, gaat Mark Beerts verder, en zeker omdat het carrosseriebedrijf “doet wat het zegt en zegt wat het doet.” Dat is een conditio sine qua non om het volle vertrouwen van Elis te krijgen. Frédéric Fau licht toe hoe zijn bedrijf het ziet: 

“Wij waarderen kwaliteit en zoeken dat dus ook bij onze leveranciers. Als alles goed verlopen is, geven we dat intern door om de dienstverleners aan te bevelen.” 

Elis

In ieder geval bevestigt hij dat er nooit een klacht is over het werk dat Axial aflevert.

Veiligheid

Mark Beerts heeft een duidelijke kijk op de efficiëntie van netwerken. Hij vindt dat deel uitmaken van een dergelijke organisatie belangrijk is voor het imago van haar leden. “Bij Elis hanteren alle dochterondernemingen gelijkaardige werkwijzen. Het stelt de klanten en partners gerust als iedereen een zelfde optiek en methode toepast.” Hij herhaalt nog eens dat zijn groep het zich niet kan veroorloven om het kleinste risico te lopen. Want “ik wil niet dat één van onze wagens een ongeval veroorzaakt omdat hij niet goed hersteld werd.”

Het belang van het netwerk

“Op de lange termijn heeft het Axial-netwerk er baat bij om zich als dusdanig te profileren onder een paraplumerk. Dat zal zijn leden nog succesrijker maken.” 

Het kan dan in hun ogen voldoen aan de vijf gemeenschappelijke waarden: kwaliteit, vertrouwen, communicatie, de dingen goed doen en een resultaatcultuur. 

Elis kan de carrosserieën zelfs helpen om deze identiteit te versterken, met  gepersonaliseerde werkkledij en sanitaire diensten, om zo een synergie te smeden waar iedereen beter van wordt. 

Frederic Fau Elis